سامانه پیگیری مرسوله پستی tracking.post.ir - رهگیری مرسولات با کد رهگیری - با کدملی (2024)

برای مشاوره پیگیری مرسولات پستی

برای مشاوره پیگیری مرسولات پستی

سامانه پیگیری مرسوله پستی tracking.post.ir - رهگیری مرسولات با کد رهگیری - با کدملی (1)

سامانه پیگیری مرسوله پستی tracking.post.ir - رهگیری مرسولات با کد رهگیری - با کدملی (2)

برای ورود مستقیم بهسامانه پیگیری مرسوله پستیکلیک کنید.

سامانه پیگیری مرسوله پستی tracking.post.ir - رهگیری مرسولات با کد رهگیری - با کدملی (3)

در ادامه راهنمای تصویری استفاده از سامانه رهگیری مرسولات پستی به نشانیtracking.post.irارائه شده است .


عناوین اصلی این مقاله

    معرفی سامانه پیگیری مرسوله پستی tracking.post.ir راهنمای ورود به سامانه پیگیری مرسوله پستی tracking.post.ir نحوه پیگیری مرسوله پستی با کد رهگیری tracking.post.ir نحوه پیگیری مرسوله پستی با کد ملی کد مرسوله چیست پیگیری مرسوله پستی از طریق بارکد پیگیری مرسوله پستی از طریق پیامک پیگیری مرسولات پستی بدون کد رهگیری پیگیری مرسوله پستی با نام خانوادگی

    سوالات متداول

شاید برای بسیاری از ما پیش آمده است که یک مرسوله را از طریق پست به یک شهر دیگر ارسال می کنیم و یا یک مرسوله را از یک شهر دیگر دریافت می کنیم. به هر حال برای دریافت مرسوله پستی می خواهیم بدانیم که آن مرسوله در کجا قرار دارد و در حال حاضر چه مراحلی برای ارسال آن پشت سر گذاشته شده است.

به همین خاطر سایت اداره پست، سامانه ای را به نام سامانه پیگیری مرسوله پستیبه نشانی اینترنتی tracking.post.ir را راه اندازی کرده است تا تمامی مردم بتوانند با ورود به این سامانه با کد رهگیری و کدملی از وضعیت مرسوله های پستی خودشان مطلع شوند. حال در ادامه این مقاله امکانپیگیری مرسوله پستی با نام خانوادگیومشکل سامانه رهگیری مرسولات پستی ارائه شده است.



معرفی سامانه پیگیری مرسوله پستی tracking.post.ir

در سال های اخیر به دلیل گسترش یافتن مرسوله های پستی و امکانات شرکت پست، ارسال مرسوله ها و کالاهای مختلف با پست بسیار رواج پیدا کرده است. به طوری که شاید کمتر کسی در ایران وجود داشته باشد که حداقل یک بار یک کالا را با پست ارسال نکرده باشد و یا حتی یک بار یک مرسوله را از طریق پست دریافت نکرده باشد.

به همین خاطر ضرورت وجود سامانه ای برای رهگیری مرسولات پستی بسیار احساس می شد. در همین راستا شرکت پست جمهوری اسلامی ایران اقدام به راه اندازی سامانه پیگیری مرسوله پستی کرد. این سامانه از طریق نشانی اینترنتی tracking.post.ir برای عموم افرادی که قصد رهگیری مرسوله پستی خود را دارند، قابل دسترس می باشد.

لازم به ذکر است که این سامانه تنها برای رهگیری مرسوله های پستی که به طور مستقیم از سوی شرکت پست جمهوری اسلامی دریافتو ارسال شده اند، مورد استفاده قرار می گیرد و از طریق سامانهtracking.post.ir امکان رهگیری مرسولات، مشاهده مراحل ارسال، بسته پستی من کجاست،زمان ارسال و مکانی که مرسوله در آن قرار دارد در آن پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: رهگیری پست پیشتاز


برای عضویت در صفحه اینستاگرام ما کلیک کنید

راهنمای ورود به سامانه پیگیری مرسوله پستی tracking.post.ir

در صورتی که فرد دارای یک مرسوله باشد و بخواهداز آخرین وضعیت ارسال آن توسط شرکت ملی پست مطلع شود، کافیست که به سامانه پیگیری مرسوله پستی وارد و از طریق این سامانه مراحل مربوط به پیگیری مرسوله پستی مد نظر خود را انجام دهد.

باید دقت داشتکه برای ورود به سامانه رهگیری مرسولات پستی به نشانی tracking.post.ir نیاز به یک کد پیگیری است که از سوی شرکت پست به فرد تحویل داده می شود. در صورتی که فرد دارای کد پیگیری باشد و بخواهد به این سامانه وارد شود، می تواند طبق مراحل زیر پیش برود تا به پاسخ این سوال برسد که بسته پستی من کجاست.

راهنمای ورود به سامانه پیگیری مرسولات پستی tracking.post.ir

ابتدا لازم است تا فرد واردسامانه رهگیری مرسولات پستی شدهوبا وارد کردن کد پیگیری وضعیت مرسوله خود را مشاهده کند.

سامانه پیگیری مرسوله پستی tracking.post.ir - رهگیری مرسولات با کد رهگیری - با کدملی (4)

با ایجاد همکاری میان ثبت احوال کشور و دفاتر پیشخوان دولت امکان تقاضای صدور مجدد شناسنامه توسط این دفاتر نیز فراهم شده است.پیگیریشناسنامه پس از درخواست آن امری است ضروری که در مقاله ای که لینک آن در ادامه قرار داده شده است به این امر پرداخته شده است.

بیشتر بخوانید: پیگیری شناسنامه


نحوه پیگیری مرسوله پستی با کد رهگیری tracking.post.ir

همانطور که در این مقاله هم اشاره شد، در صورتی که که شخص دارای کد رهگیری برای مرسوله پستی خود باشد، می تواند از طریق سایت اداره پست و یا سایت رهگیری مرسوله پستی، مرسوله پستی خود را رهگیری نماید. شماره پیگیری هر یک از مرسولات پستی پس از ارسال توسط شرکت ملی پست به اطلاع فرستنده مرسوله خواهد رسید.

اگر شخصکد رهگیری خود را دریافت کرده باشد، می تواند از طریق مراحل زیر به سایتtracking.post.ir وارد شود و مراحل مربوط به رهگیری مرسولات پستی را با کمک کد رهگیری خود انجام دهد.

نحوه پیگیری مرسوله پستی با کد رهگیری tracking.post.ir

ابتدا فرد باید وارد سامانه پیگیری مرسولات پستی به آدرس tracking.post.irشده و برای ورود به این سامانه و رهگیری مرسوله خود، کد پیگیری مرسوله خود را در کادر مشخص شده وارد و در نهایت بر روی ذره بین زرد رنگ کلیک کند.

سامانه پیگیری مرسوله پستی tracking.post.ir - رهگیری مرسولات با کد رهگیری - با کدملی (5)

حال تمامی اطلاعات مربوط به مرسوله پستی مد نظر به فرد نمایش داده می شود. به طور مثال می تواند هر یک از مراحل ارسال مرسوله پستی خود را از طریق این سایت پیگیری نماید و تاریخ و ساعت ارسال مرسوله خود را مشاهده کند.

سامانه پیگیری مرسوله پستی tracking.post.ir - رهگیری مرسولات با کد رهگیری - با کدملی (6)

شرکت کالارسان چاپاربیش از 15 سال است که در زمینه ارسال انواع کالا ها از طریق راه های زمینی و به ویژه هوایی تحت نظرشرکتترابری بین المللی زنجیره ای در کشور مشغول به فعالیت می باشد که سایت آن در مقاله زیر توضیح داده شده است.

بیشتر بخوانید : سایت پست چاپار

برای عضویت در کانال تلگرام ما کلیک کنید

نحوه پیگیری مرسوله پستیباکد ملی

بسیاری از افراد شماره رهگیری مرسوله پستی را به خاطر ندارند و یا آن را از شرکت ملی پست دریافت نکرده اند. به همین خاطر می خواهند به دنبال راهی باشند که از طریق کد ملی بتوانند مرسوله خود را پیگیری کنند. به طور کلی، امکان رهگیری مرسوله معمولی پستی با کد ملی در سایت شرکت ملی پست وجود ندارد، چرا که مرسوله های عادی فقط با کد پیگیری در سایت شرکت پست درج می شوند و کد ملی افراد در این سایت ثبت نمی شود.

در صورتی که شخص بخواهد مراحل پیگیری مرسولات سازمانی خود را انجام دهد، امکان پیگیری مرسوله پستی با کد ملی وجود دارد. برای پیگیری مرسوله پستی سازمانی می توانطبق مراحل زیر پیش رفت.

ابتدا عبارت سامانه پیگیری مرسوله سازمانی به آدرس najatracking.post.irرا جستجو کرده وبرای پیگیری مرسوله مد نظر خود مانند گواهینامه، مرسوله مد نظررا انتخاب نمود.

سامانه پیگیری مرسوله پستی tracking.post.ir - رهگیری مرسولات با کد رهگیری - با کدملی (7)

در مرحله بعدی کافیست که شخصکد ملی خود را در قسمت مشخص شده وارد و پس از درج کردن عدد تصویر بر روی گزینه جستجو کند.

سامانه پیگیری مرسوله پستی tracking.post.ir - رهگیری مرسولات با کد رهگیری - با کدملی (8)

شرکت ملی پست جمهوری اسلامی به منظور تسهیل و تسریع در اموردریافت گواهی تاییدیه پستی، اقدام به راه اندازیسایتتاییدیه کد پستیکرده که در مقاله زیر توضیح داده شده است.

بیشتر بخوانید : سایت تاییدیه کد پستی

کد مرسوله چیست

تا به اینجای مقالهنحوه ورود به سامانه رهگیری مرسولات پستیتوضیح داده شد و گفته شد کهبرای ورود به این سامانه نیاز به وارد کردن کد مرسوله می باشد. البته منظور مرسوله های عادی است که توسط شرکت ملی پست ارسال می شوند ونه مرسوله های سازمانی.

کد مرسوله معمولا یک کد 24 رقمی است که به افرادی که یک مرسوله را پست می کنند، داده می شود. پس از ارسال یک مرسوله توسط شرکت پست یک پیامک حاوی اطلاعات مربوط به مرسوله به شماره تلفن همراه فرد ارسال کننده مرسوله ارسال می شود. این پیامک یک کد پیگیری دارد که همان کد مرسوله ای است که می توان به کمک آن مراحل پیگیری مرسوله پستی را انجام داد.

لازم به ذکر است که این کد فقط برای ارسال کننده مرسوله ارسال می شود و فرد دریافت کننده مرسوله در صورتی که بخواهد مرسوله سازمانی خود را پیگیری کند، می بایست که حتما کد مرسوله 24 رقمی خود را از فرد ارسال کننده دریافت کند و این کد را سامانه tracking.post.ir وارد نماید.

توجه: در سال های گذشته اطلاعات مرسوله پس از دریافت مرسوله توسط شرکت ملی پست چاپ می شد و به صورت یک قبض به افراد تحویل داده می شد که کد پیگیری و مرسوله در آن قبض وارد شده بود؛ اما در حال حاضر اطلاعات مرسوله بیشتر به صورت پیامک برای افراد ارسال می شود.

بیشتر بخوانید : سایت دفتر پیشخوان دولت

پیگیری مرسوله پستی از طریق بارکد

پیگیری مرسولات پستی از جمله مهمترین بخش های ارسال بسته ها است. هرگاه شخصی اقدام به ارسال بسته از طریق پست نماید، در برگه رسید چاپی پست و یا به صورت پیامکی کدی 24 رقمی دریافت می کند که به این ترتیب امکان پیگیری مرسوله پستی از طریق بار کد بسته با ورود به سایت پیگیری مرسوله پستی tracking.post.irفراهم می شود. پیگیری مرسوله پستی از طریق بارکد اطلاعات گوناگونی را در اختیار افراد قرار می دهد که شامل موارد زیر است: نام فرستنده و گیرنده، آدرس کامل مبدا و مقصد، وضعیت مرسوله در زمان استعلام، زمان دقیق رسیدن مرسوله و نیز نام پستچی مسئول تحویل بسته.

ذکر این نکته ضروری است که بارکد یا کد رهگیری بستهتنها به فرستنده داده می شود و در صورتی که گیرنده بسته نیز تمایل به پیگیری مرسوله پستی از طریق بارکد داشته باشد بایستی بار کد را از شخص فرستنده درخواست نماید همچنین در صورتی که فرستنده نیز بارکد را گم کرده باشد جهت استعلام مجدد آن می تواند به اداره پست مراجعه نموده و درخواست دریافت مجدد بارکد بسته خود را نماید.

بیشتر بخوانید : اعتبارسنجی کد پستی

پیگیری مرسوله پستی از طریق پیامک

روش های مختلفی برای پیگیری مرسولات پستی وجود دارد که شاید بسیاری از افراد استفاده از سایتtracking.post.ir را بر دیگر روش ها ترجیح دهند؛ اما به هر حال لازم است که با روش های دیگرپیگیری مرسوله های پستینیز آشنا باشند. با وجود اینکه پیگیری مرسوله پستی با شماره موبایل ممکن نیست اما امکان پیگیری از طریق پیامک وجود دارد تا در صورتی که فرد دسترسی به اینترنت نداشت، بتواند از طریق سیم کارت خود و به صورت پیامکی مراحل مربوط به پیگیری مرسوله خود را انجام دهد.

برای این کار شخص می تواند در ابتدا حرف R را در صفحه پیامک گوشی خود تایپ کرده سپس شماره کد رهگیری مرسوله را در ادامه نوشته و به سر شماره 2000441 ارسال کند تا پیامکی حاوی اطلاعات مرسوله برای وی ارسال شود. لازم به ذکر است که برای استفاده از سر شماره پیامکی نیاز به اینترنت نبوده و فقط کافیست که به صورت پیامکی این کار را انجام داد.

اما باید در نظر داشتکه برای پیگیری مرسولهپستی از طریق پیامک حتما نیاز به کد پیگیری بوده، در غیر این صورت امکان پیگیری برای شخص وجود نخواهد داشت. در صورتی که فردکد پیگیری خود را به این سر شماره ارسال کند یک پیامک حاوی اطلاعات مرسوله به وی پیامک می شود.

بیشتر بخوانید : سامانه احراز نشانی پست

پیگیری مرسولات پستی بدون کد رهگیری

یکی از مشکلاتی که برای بسیاری از افراد جهت پیگیری مرسوله پستی پیش می آید این است که کد مرسوله خود را فراموش می کنند و یا هیچ کدی از سوی شرکت پست برای آن ها ارسال نمی شود. در صورتی که فردبا این مشکل مواجه شود، باید در نظر داشته باشد کهپیگیری مرسوله پستی از طریقدیگری میسر نمی باشد و امکانپیگیری مرسولات پستی بدون کد رهگیری یا همان کد مرسوله وجود ندارد.

بنابراین لازم است که حتما کد پیگیری خود را به خاطر داشت و یا در غیر این صورت امکان پیگیری مرسوله های معمولی (به غیر از مرسوله های سازمانی) وجود نخواهد داشت و افراد باید جهت دریافت مجدد کد رهگیری به اداره پست مراجعه و اعلام آن را از مسئولان درخواست نمایند.

بیشتر بخوانید : سامانه شکایت از پست

پیگیری مرسوله پستی با نام خانوادگی

وقتی بسته ای از مبدا به مقصد فرستاده می شود چشم انتظاری رسیدن آن نیز آغاز شده و افراد به دنبال راهی می گردند تا بتوانند از سرنوشت بسته ارسالی آگاهی یابند. پیش از این به بررسی نحوه پیگیری مرسوله پستی از طریق کد رهگیری پستی و پیامک پرداخته شد حال ممکن است این سوال ممکن است مطرح شود که در صورتی که افراد فاقد کد رهگیری مرسوله باشند می توانند پیگیری مرسوله پستی با نام خانوادگی را نیز به انجام برسانند یا خیر.

در این زمینه باید گفت از آنجا که نام خانوادگی یک عنوان عمومی بوده و ممکن است افراد بسیاری نیز دارای تشابه نام خانوادگی باشند پیگیری مرسولات به این شیوه دشوارتر بوده و امکان خطا را نیز افزایش خواهد داد. شاید در آینده این روش نیز به راه های ممکن دیگر افزوده شود اما تا کنون سامانه ای جهت پیگیری مرسوله پستی با نام خانوادگی از سوی شرکت پست جمهوری اسلامی تدارک دیده نشده است.

یادآوری می شود که می توان گفت رهگیری مرسولات سازمانی مانند گواهی نامه یا کارت سوخت و ... به این طریق ممکن است با این شرط که فرد به سامانهnajatracking.post.ir رفته و جهت پیگیری مرسوله پستی با نام خانوادگی با درج کد ملی خود مرسوله پستی سازمانی ای که باید دریافت کند را پیگیری نماید که در بخش های قبل درباره آن توضیح داده شد،در غیر این صورت سایر انواع مرسولات به این روش قابل ردیابی نیستند.

در ادامه بخوانید : سامانه احراز محل سکونت

اگر بعد از خواندن این مقاله ، سوال یا ابهامی در خصوص سایت پیگیری مرسوله پستیبه نشانی tracking.post.irو یامشکل سامانه رهگیری مرسولات پستیداشتید هم می توانید با کارشناسان مرکز مشاوره سامانه ها تماس بگیرید.کارشناسان سامانه ها تمام سوالات شما را به کامل ترین شکل ممکن پاسخگو هستند.


سامانه پیگیری مرسوله پستی tracking.post.ir - رهگیری مرسولات با کد رهگیری - با کدملی (2024)
Top Articles
Festivals & Events - City of Ithaca
1000+ Games Steam, Epic Games, Ubisoft and EA- Dragons Dogma 2, E... | ID 214605445 | PlayerAuctions
Vons Credit Union Routing Number
Feet.girl01
Unveiling the Charm of Rio Vista, California
Calling All Competitors Wow
The STAR Market - China's New NASDAQ for Rising Star Companies
Walmart Tire Service Hours
Ecolab Mppa Charges
Maine Coon Craigslist
Domino Near
Word Jam 1302
Las Mejores Tiendas Online en Estados Unidos - Aerobox Argentina
Metalico Sharon Pa
Gamma-glutamyl Transferase (GGT) Test: MedlinePlus Medical Test
Caribbean Mix Lake Ozark
Teenbeautyfitness
Test Nvidia GeForce GTX 1660 Ti, la carte graphique parfaite pour le jeu en 1080p
Humongousbazonkers
Ds Cuts Saugus
Best Non Toxic Cutting Board for your Healthy Kitchen - Healthy House on the Block
Clay County Tax Collector Auto Middleburg Photos
What tools do you recommend for emceeing?
Wildflower | Rotten Tomatoes
Eotech Eflx Torque Specs
Mexi Unblocked Games
Cardaras Logan Ohio
Los Garroberros Menu
Generac Find My Manual
Sign in to Office - Microsoft Support
Matrix Skilled Nursing Login
Stuckey Furniture
Anmed My Chart Login
Cornerstone Okta T Mobile
10000 Blaulicht-Meldungen aus Baden-Württemberg | Presseportal
Seller Feedback
Today's Final Jeopardy Clue
Mycourses Wcc
Stark Cjis Court Docket
Bronx Apartments For Rent Craigslist
City Of Irving Tx Jail In-Custody List
What Happened To Daniel From Rebecca Zamolo
Experity Installer
Wash World Of Lexington Coin Laundry
Inter Miami Vs Fc Dallas Total Sportek
Stellaris Archaeological Site
Klipsch Launches World’s First Sound Bar with Dirac Live… | Klipsch
Locate Td Bank Near Me
Empire Of Light Showtimes Near Santikos Entertainment Palladium
Babyrainbow Private
Swag Codes: The Ultimate Guide to Boosting Your Swagbucks Earnings - Ricky Spears
Stpeach Telegram
Latest Posts
Article information

Author: Ms. Lucile Johns

Last Updated:

Views: 5267

Rating: 4 / 5 (61 voted)

Reviews: 84% of readers found this page helpful

Author information

Name: Ms. Lucile Johns

Birthday: 1999-11-16

Address: Suite 237 56046 Walsh Coves, West Enid, VT 46557

Phone: +59115435987187

Job: Education Supervisor

Hobby: Genealogy, Stone skipping, Skydiving, Nordic skating, Couponing, Coloring, Gardening

Introduction: My name is Ms. Lucile Johns, I am a successful, friendly, friendly, homely, adventurous, handsome, delightful person who loves writing and wants to share my knowledge and understanding with you.